The Manitoba Association of Newcomer Serving Organizations (MANSO) is a non-profit organization that acts as an umbrella organization for settlement service providers in Manitoba.  It was formed through an amalgamation of two organizations, the Manitoba Immigrant and Refugee Settlement Sector Association (MIRSSA, est. 2007) and the Manitoba English as an Additional Language Organizations (MEALO, est. 2012)

We serves as a unifying voice and leadership body for organizations supporting newcomers across Manitoba. As the province continues to welcome diverse populations, MANSO plays a critical role in ensuring that newcomers are not only welcomed but supported and empowered to thrive in inclusive communities.

MISSION:

To facilitate successful newcomer inclusion by providing leadership, support, and a unified voice for settlement organizations.

VISION:

A Manitoba where newcomers are welcomed, supported, and empowered to thrive in an inclusive community.

 

La Manitoba Association of Newcomer Serving Organizations (MANSO) est une association à but non lucratif qui agit en tant qu’organisme-cadre pour les fournisseurs de services d’établissement au Manitoba. MANSO est issue de la fusion de deux organismes, la Manitoba Immigrant and Refugee Settlement Sector Association (MIRSSA, établie en 2007) et le Manitoba English as an Additional Language Organizations (MEALO, établi en 2012).

Nous sommes une voix rassembleuse et un organisme de leadership pour les organisations qui soutiennent les nouveaux arrivants à travers le Manitoba. Alors que la province continue d’accueillir une diversité grandissante, MANSO joue un rôle clé pour que les nouveaux arrivants soient non seulement accueillis, mais aussi soutenus et préparés à s’épanouir pleinement au sein de communautés inclusives.

MISSION

Notre mission est de parler au nom des organismes d’établissement et d’intégration d’une voix unifiée et de leur offrir du leadership et du soutien.

VISION

Notre vision est de veiller à ce que les nouveaux arrivants au Manitoba soient accueillis, appuyés et qu’ils s’impliquent dans le processus d’établissement.